Gebroken nachten kennen wij niet! 

IMG_2169

Hi! 

Vandaag wil ik het graag over het slaapritme van June hebben. Want geloof het of niet, gebroken nachten kennen wij niet. En wij hebben een uitslaper!! De nachten dat wij op hebben gezeten, is letterlijk op een hand te tellen. 

Op maandag een artikel? Ja, deze week geen picture blog. Simpelweg omdat er niet genoeg boeiende content was. Een rustig weekje dus! Maar ik wil het wel ergens anders over hebben. Namelijk het slaapritme van June! 

Ik heb zoveel respect voor ouders die maanden, jarenlang gebroken nachten hebben. Verschrikkelijk lijkt me dat. Tegen gehuil, gejengel en tegendraads gedrag van June kan ik prima tegen, maar slaap tekort..  Dat lijkt me echt super heftig. Gelukkig kan ik in mijn handjes wrijven met June. Want ik denk dat June het zelf ook verschrikkelijk vind. Ik weet het eigenlijk wel zeker!  

De eerste zes weken hadden wij natuurlijk wel gebroken nachten. Want June moest echt om de drie uur een fles. Maar toen dat er eenmaal af mocht en ze mocht doorslapen, deed ze dat ook! Om ongeveer elf uur kreeg ze haar laatste fles. Vervolgens sliep ze door tot een uur of zes. Na haar eerste fles viel ze eigenlijk direct weer in slaap. Dus kon ik zelf ook nog slaap pakken.  

Voor June was het middagslaapje er al heel snel af. En ik vond dat ontzettend vroeg. Dus ik wilde wel dat ze ging slapen ‘s middags. Wat resulteerde in een totaal verstoort ritme. June had eigenlijk vanaf haar geboorte haar eigen ritme ontwikkeld, en daar paste al heel snel geen middagslaapjes meer bij. Deed ik dit toch, sliep mevrouw ‘s avonds niet meer. Ik ben toch maar teruggegaan naar haar eigen ritme en liet het hele slaapjes volgens de boekjes maar los… 

En sinds toen, wat een opluchting! June gaat tussen zes en zeven naar bed. En slaapt tot de volgende dag half tien, tien uur. Eerder hoef ik haar niet te wekken, want dan heb ik een hele chagrijnige baby. En kan ik er vrij weinig mee. Het fijne is, dat ik ‘s morgens wel even de tijd heb om rustig op te staan en koffie te drinken, voor June wakker wordt. Enige kanttekening is, dat ze echt niet meer slaapt overdag. Maar aan de andere kan prima. Ik hoef geen rekening te houden met slaapjes, en kan overal heen met June 

June is geen slaper bij een ander. Dat is soms wel balen, want het soms handiger om haar ergens te laten slapen, dan oppas in huis te halen. Maar het is een fase. Dat komt wel.  

Héél soms slaapt June tussen de middag een uurtje, maar dat is een uitzondering. Dan is ze niet lekker. Of gewoon heel moe. Dan pakt mama dat momentje om even te relaxen. Want die middagslaapjes, kennen wij net zoals de gebroken nachten ook niet! 

Liefs 

Een gedachte over “Gebroken nachten kennen wij niet! 

Plaats een reactie